Friday, November 12, 2010

Falador Passa Mal; Os Originais do Samba

From “Os Originais do Samba” came out one of the best Brazilian comedians ever! MUSSUM. Mussum, as a comedian, became part of “Os Trapalhões”, a very famous TV show in 70s and 80s.
Cacildis!
As a musician, he and his fellows — ritmistas [translate it!] from samba schools in Rio de Janeiro — created the group “Os Sete Modernos”, which would be "Os Originais do Samba” years later.¹

They sang a lot of compositions of several compositors and one of them was Jorge Ben Jor that gave them his song “Falador Passa Mal”. It was released in the 1973 EP “É Preciso Cantar”.² Jorge never played this samba.

The meaning of the lyrics is a warning to a street smart guy who talks too much. The lesson is the verses: “if you’re out there, and couldn’t find someone, let someone go out there and can get you”. ;D


Falador passa mal rapaz,
Falador passa mal!
Falador passa mal rapaz,
Falador passa mal!

Quem mandou você mentir?
Você vai se machucar
Novamente aqui estou,
Você vai ter de me aturar

Falador passa mal rapaz!
Falador passa mal,
Falador passa mal rapaz!

Quem mandou você mentir?
Você vai se machucar
Novamente aqui estou,
Você vai ter de me aturar!

Que malandro é você,
Que não sabe o que diz?
Cuidado que muita mentira,
Você pode perder o nariz!

Olha, eu vou te dar um alô, que é pra você se mancar,
Olha, eu vou te dar um alô, que é pra você se mancar,
Se você saiu por aí, e não conseguiu arranjar alguém,
Deixe que alguém saia por aí, e consiga arranjar você.

Falador passa mal rapaz,
Falador passa mal!
Falador passa mal rapaz,
Falador passa mal!


No comments:

Post a Comment